Aneks do statutu

 ANEKS DO STATUTU SZKOŁY

ZMIANY W KRYTERIACH OCENY ZACHOWANIA I TRYBIE ICH USTALANIA

 

ROZDZIAŁ IX
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA

§ 58

KRYTERIA OCEN ZACHOWANIA

dodaje się pkt.8,9,10 i 11

8.W roku szkolnym 2019/2020 przy ustalaniu rocznej oceny zachowania uczniów klas IV – VIII wprowadza się 3 dodatkowe kryteria pozwalające ocenić postawę ucznia w okresie realizacji obowiązku szkolnego w formie nauki zdalnej. Są to:

1) Uczeń systematycznie wywiązuje się ze swoich obowiązków utrzymując stały kontakt z nauczycielami przedmiotów i przesyłając im drogą mailową dokumentację wykonanych prac w ustalonych terminach.

2) Uczeń w miarę systematycznie wywiązuje się ze swoich obowiązków utrzymując dość systematyczny kontakt z nauczycielami przedmiotów i przesyłając im drogą mailową dokumentację wykonanych prac; nie zawsze dotrzymuje ustalonych z nauczycielami terminów.

3) Uczeń niesystematycznie wywiązuje się ze swoich obowiązków, utrzymuje sporadyczny kontakt z nauczycielami przedmiotów i rzadko przesyła im drogą mailową dokumentację wykonanych prac; często nie dotrzymuje ustalonych z nauczycielami terminów.

9. Przed ustaleniem rocznej oceny zachowania ucznia wychowawca zobowiązany jest do zebrania drogą zdalną informacji od nauczycieli przedmiotów, pozwalających na dokonanie oceny postawy ucznia według ww. kryteriów.

10. Ustalając roczną ocenę zachowania wychowawca bierze pod uwagę ocenę zachowania ucznia za I półrocze, oceny cząstkowe zachowania ucznia z II półrocza oraz spełniane przez ucznia kryterium postawy w okresie realizacji obowiązku szkolnego w formie zdalnej.

11. Biorąc pod uwagę, że kryteria opisane w pkt 8 będą jedyną możliwą formą oceny zachowania uczniów w okresie nauki zdalnej i aby jako takie pozwoliły nam skutecznie motywować uczniów do systematycznej pracy, w roku szkolnym 2019/2020 ich spełnianie będzie wiązało się z możliwością:

a) przy spełnieniu kryterium 1 – podwyższenia rocznej oceny zachowania o jedną niż wynikać to będzie ze spełniania pozostałych kryteriów;

b) przy spełnianiu kryterium 2 – roczna ocena zachowania pozostanie na poziomie ustalonym przez wychowawcę po analizie pozostałych kryteriów;

c) przy spełnieniu kryterium 3 – obniżenia rocznej oceny zachowania o jedną niż wynikać to będzie ze spełniania pozostałych kryteriów.

§ 59.

TRYB USTALANIA SEMESTRALNYCH I ROCZNYCH OCEN ZACHOWANIA

W pkt 1 dodaje się:

Na wniosek dyrektora szkoły wychowawca przekazuje informację o ocenie uczniowi drogą mailową.

W pkt 5 dodaje się:

Na wniosek dyrektora szkoły pismo rodzica z zastrzeżeniami może być przesłane do dyrektora szkoły drogą mailową.

W pkt 7 dodaje się:

Na wniosek dyrektora szkoły  powołana przez dyrektora szkoły komisja przeprowadza głosowanie w sposób zdalny (mailowo lub SMS).


Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery